top of page

מהפכת המשקפיים: Warby Parker והשיבוש של שרשרת הערך

בשנת 2010, ארבעה חברים מוורטון היו מתוסכלים מהמחירים הגבוהים של משקפיים. הם החליטו לקחת את הדברים לידיים והקימו את Warby Parker, חברת משקפיים אמריקאית שמציעה משקפי מרשם, משקפי שמש ועדשות מגע במחירים ממש סבירים. הם הבינו את הערך שיש בקירבה פיזית ללקוח והקימו גם רשת חנויות בבעלותם.


שיבוש שרשרת הערך: חיסכון במתווכים שרשרת הערך המסורתית למשקפיים היא ארוכה ומורכבת, כוללת יצרנים, מפיצים, קמעונאים ואופטומטריסטים. Warby Parker החליטה לחסוך את כל המתווכים האלו ולהתמקד בלקוח הסופי. הם פיתחו שני אלמנטים בולטים במודל העסקי שלהם: חוויית לקוח מעולה ומחויבות חברתית.


חוויית הלקוח: מדידת משקפיים בבית החברה מציעה תוכנית ניסיון ביתית ייחודית, שמאפשרת ללקוחות להזמין חמישה זוגות משקפיים למדידה בביתם, ללא עלות. ככה הלקוחות יכולים למצוא את זוג המשקפיים המושלם ללא צורך לצאת לחנות פיזית.

מחויבות חברתית: נתינה ושיתוף Warby Parker מחויבת להשפעה חברתית. על כל זוג משקפיים שנמכר, החברה תורמת זוג משקפיים לנזקקים. המחויבות הזו להשפעה חברתית עזרה ל-Warby Parker לבנות מותג חזק ולמשוך לקוחות נאמנים שדוגלים בערכים של סולידריות ונתינה.

הצלחה גדולה: ממיליארד דולר בהכנסות המודל העסקי של Warby Parker הצליח מאוד. החברה גדלה במהירות מאז הקמתה וכיום היא אחת מחנויות המשקפיים המובילות בארצות הברית. בשנת 2021, רק 11 שנה לאחר הקמתה, Warby Parker הניבה יותר ממיליארד דולר בהכנסות.

הצלחתה של Warby Parker היא עדות לכוחה של שיבוש שרשרת הערך. על ידי ניתוק המתווכים והתמקדות בחוויית הלקוח, Warby Parker הצליחה להציע משקפיים באיכות גבוהה במחיר סביר. השיבוש הזה הוביל להזדמנויות חדשות בתעשיית המשקפיים, וחברות אחרות עוקבות כעת אחר ההובלה של Warby Parker.


תוכנית הניסיון הביתית של Warby Parker: כך זה עובד


לכידת לקוחות: כולם אוהבים דברים חינם Warby Parker מציעה לך לנסות חמישה זוגות משקפיים בבית למשך חמישה ימים, וכל זה בחינם. זה מושך אנשים שלא היו מעוניינים לקנות משקפיים באינטרנט בלי ניסיון קודם.


שיעורי המרה גבוהים: מצאת את הזוג המושלם כשאתה יכול לנסות משקפיים בבית, יש לך סיכוי גדול יותר למצוא את הזוג המושלם שמתאים לך. זה מוביל ליותר מכירות שלהם.


נאמנות למותג: כשהם אוהבים אותך, הם חוזרים השירות הנוח ומוקד הלקוחות של תוכנית הניסיון הביתית עוזרים לבנות קשר עם הלקוחות ולהביא אותם חזרה לרכישות נוספות.


פרסום מפה לאוזן: כשהם אוהבים, הם מספרים התוכנית מעודדת לקוחות לשתף את חוויותיהם ברשתות החברתיות, וכך הם יוצרים פרסום חינמי עבור Warby Parker.


ניהול מלאי אופטימלי: כל זוג משקפיים הולך לשימוש חוזר המסגרות שנשלחות לניסיונות ביתיים הן נפרדות מהמלאי להזמנות. הן יכולות לשמש לכמה ניסיונות, כך ש-Warby Parker יכולה לשמור על מלאי קטן יותר.


איסוף נתונים: מה אתה אוהב? דרך ניתוח אילו מסגרות נבחרות לניסיונות ביתיים ואילו מובילות לרכישות, Warby Parker יכולה לדעת מה אתה אוהב ולהתאים את המוצרים והשיווק שלהם להעדפות מדויקות של לקוחות.


החזרות והחלפות פחותות: כשזה מתאים, אתה שם כשאתה יכול לנסות משקפיים לפני הרכישה, יש פחות סיכוי שתחזיר או תחליף אותם בגלל בעיות התאמה או סגנון.



צמיחה מוצלחת!


24 צפיות0 תגובות
bottom of page