top of page

פורמולת תינוקות שמשנה את המשחק - ככה חברה אחת זינקה לפסגה תוך זמן קצר - Bobbie

משבר הפורמולות בארה"ב הותיר הורים רבים מודאגים וחסרי אונים. חברת Bobbie, סטארט-אפ חדשני, זיהתה הזדמנות ויצרה פתרון פורץ דרך: מנוי חודשי לפורמולת חלב אורגנית איכותית, המגיעה ישירות לבית הלקוח. תוך זמן קצר, Bobbie הפכה לשחקן מרכזי בשוק, תוך שהיא משנה את כללי המשחק ומציבה סטנדרט חדש של שירות וחוויית לקוח. בפוסט הזה, ננתח את ה"קסם" מאחורי ההצלחה המטאורית של Bobbie. נבחן כיצד החברה הצליחה לנצל משבר לטובתה, תוך שימוש בגישת "שלוש החוגות" לפיצוח צמיחה. נדון בהשפעתה של Bobbie על שרשרת הערך ועל עתיד תעשיית מוצרי התינוקות.



מדובר בחברה אמריקאית חדשנית המציעה פתרון תזונתי לתינוקות באמצעות פורמולת חלב אורגנית. החברה זכתה להכרה נרחבת בשל המודל העסקי הייחודי שלה, המבוסס על מנוי חודשי, ועל כך שהיא מספקת אלטרנטיבה בריאה ואיכותית למוצרי תינוקות שקיימים בשוק.

ה"קסם" מאחורי ההצלחה

ה"קסם" של Bobbie נעוץ בתגובה המהירה והחכמה למשבר הפורמולה בארה"ב ב-2022, אך לא רק. החברה הציעה לא רק פתרון למצוקה אלא גם חווית שירות משודרגת הכוללת מינוי חודשי נוח, שהפך להיות מאוד פופולרי בקרב הורים. היכולת להבטיח אספקה קבועה ואמינה של פורמולה איכותית ישירות אל דלת בית הלקוח הוכיחה את עצמה כשירות חיוני, במיוחד בתקופות של מחסור.

 

הטכנולוגיה והמוצרים הייחודיים

הצעת הערך של Bobbie הוא פורמולת חלב אורגנית, עם החזון להתחשבות בצרכים התזונתיים של תינוקות וברצון להציע אלטרנטיבה בריאה ואיכותית. המוצרים של Bobbie מיועדים להורים המחפשים אופציות תזונה טבעיות ואורגניות לילדיהם, וכן לאלו המעוניינים בשירות נוח ואמין שיאפשר להם לנהל את הצרכים התזונתיים של תינוקותיהם בקלות וביעילות.


ההצלחות הכלכליות של Bobbie

החברה זינקה לפסגות ההצלחה בזכות גיוס כספים משמעותי, כשהיא מצליחה לגייס $70 מיליון במהלך סבב גיוס אחד ביוני, וכך מביאה את התקציב הכולל שלה ל-$142 מיליון. הכספים אלו תמכו ברכישת המותג הוותיק בתחום תזונת תינוקות, Nature's One, מהלך שחיזק משמעותית את מעמדה התחרותי בשוק. ההשקעה באיכות ובחדשנות, יחד עם המודל העסקי הייחודי של מנויים חודשיים, הובילו להגדלת המכירות והרווחים, והפכו את Bobbie לשחקן מרכזי בתחום תזונת התינוק.


השפעת Bobbie על שוק הפורמולות

המשבר האחרון בשוק הפורמולות, שהחריף בשנת 2022 עם המחסור הארצי בארה"ב, הדגיש את החשיבות של חדשנות ואמינות בתחום זה. Bobbie הצליחה להתמקם כאופציה אמינה ובריאה בתקופת משבר, ובכך השפיעה על השוק לקחת צעדים חדשים כדי להבטיח את רווחת התינוקות וההורים.

הצלחתה של Bobbie בזמן כה קצר השפיעה עמוקות על שוק הפורמולות לתינוקות. היא הציעה מודל חדשני של מנויים חודשיים שנראה כי משנה את הגישה של הורים לקניית פורמולה. המודל החדש זוכה להערכה רבה מאוד בקרב הורים המחפשים פתרונות נוחים ואמינים, מה שמציב את המתחרים הקלאסיים בשוק במצב של צורך להתאים עצמם לשינויים אלו.

 

עכשיו בואו נפנה לחשיבה האסטרטגית, ונראה אייך הצליחה Bobbie לנצל הזדמנות של משבר בשוק בכדי ליצור מובילות. לניתוח האסטרטגי, נשתמש בגישת שלוש החוגות לפיצוח צמיחה.

גישת שלוש החוגות היא שיטה להערכה ותכנון פוטנציאל הצמיחה העסקית ע"י מיקוד בשלושה איזורים עיקריים



החוגה האנושית - בוחנת את ההשפעה של פתרון כלשהו על התנהגות, העדפות ונאמנות הלקוחות.  זוהי בעצם סקאלה, שמודדת את ההשפעה של פתרון חדש. האם הוא משנה העדפות של לקוחות? האם הוא משנה את מסע הלקוח עצמו, ואולי אפילו הצליח להביא לשינוי התנהגותי אמיתי.


חוגת שרשרת הערך - מחייבת אותנו להסתכל על שחקנים שונים בשרשרת הערך (דוגמת: לקוחות, שותפים, ערוצים, ספקים ועוד ) ולבחון אילו תפקידים נוספים בשוק, אני רוצה לנכס לעצמי ולהשתלט עליהם, או אולי לייתר ולייצא אותם למישהו אחר, באופן שייצור לי יתרון תחרותי ממשי.


חוגת המודל העסקי - בוחנת אילו אלמנטים במודל העסקי של החברה ניתן לכוונן מחדש, בכדי לשבש את השוק, לייצר מנגנוני נעילה ולכידה חזקים ומתוחכמים ולייצר מובילות.

ע"פ הגישה, ככל שיותר חוגות ישתתפו במשחק, ובאופן ממשי יותר – כך גדל הפוטנציאל לצמיחה.


ועכשיו, בוא נראה את הניתוח של Bobiie ע"פ גישת החוגות:



החוגה  האנושית

ברמה האנושית Bobbie גרמה לשינוי משמעותי בהתנהגות הצרכנים דרך חווית השירות החדשה שהציעה. על ידי מודל המנוי החודשי שלה, החברה הציעה להורים וודאות בעלויות לטווח הארוך והבטיחה אספקה קבועה ואמינה של פורמולה איכותית ישירות לביתם. הדבר נתן להורים שקט נפשי, במיוחד בתקופות של מחסור ואי-ודאות בשוק הפורמולה, כמו שאירע במשבר הפורמולה בארה"ב ב-2022. השינוי בחווית השירות והגישה החדשה לרכישת פורמולה תרמו להגברת הנאמנות והמחויבות של הלקוחות למותג.


המודל החדשני של מנויים חודשיים של Bobbie שינה את הדרך שבה הורים חושבים על רכישת פורמולה לתינוקות. במקום להתמודד עם חוסר וודאות ולחץ של קניות ברגע האחרון, ההורים יכולים לתכנן מראש ולהיות בטוחים שהם יקבלו את הפורמולה שהם צריכים, מתי שהם צריכים אותה, תוך התחשבות בצרכים התזונתיים של תינוקותיהם באופן רציף ואמין.

 

ההתמקדות באיכות ובאמינות, יחד עם ההתחייבות לשקיפות ולתמיכה בצרכים של ההורים, יצרה קשר חזק ואמון עם לקוחותיה. Bobbie לא רק סיפקה פתרון לצורך תזונתי, אלא גם פיתחה קהילה של הורים המעריכים את הערכים והשקפת העולם שהחברה מייצגת, כולל התמקדות בתזונה אורגנית ובריאה לתינוקות.

 

חוגת שרשרת הערך

ההשפעה של Bobbie על שרשרת הערך בתעשייהצמחה משמעותית עם רכישת Nature's One, חברה מובילה בתחום הפורמולות האורגניות. בכך Bobbie הגדילה את השפעתה ושליטתה על הייצור והאספקה של פורמולה לתינוקות בארה"ב. היא גם התמקדה בייצור מקומי עם מפעל חדש שמאפשר לה שליטה מלאה מהספק החומר הגלם ועד לייצור והאריזה, תוך כדי הבטחת איכות ובטיחות מקסימליות.

חוגת המודל העסקי

ברמה זו Bobbie יצרה שינוי מהותי במודל העסקי של תעשיית הפורמולה לתינוקות על ידי הצגת מודל מנוי חודשי ישיר לצרכנים, הראשון מסוגו בארה"ב. זה הפך אותה לחלוצה בתחום, מאפשר להורים גישה נוחה ואמינה לפורמולה איכותית, ומציע חווית שירות משודרגת בזמן שהצרכנים מחפשים אלטרנטיבות בריאות ואמינות. בנוסף, Bobbie הרחיבה את הגישה שלה לפורמולה באמצעות ערוצי מכירה בקמעונאות, מה שמאפשר להורים נוספים לגשת למוצריה.

לסיכום, נראה כי הצלחתה המהירה של Bobbie, טמונה באומץ של מנהליה לבצע שינוי משמעותי בכל אחת ואחת מהחוגות, דבר שיצר לה יתרונות רבים בשוק, אל מול בידול משמעותי שאינו מאפשר שכפול והעתקה מהירים, גם ע"י ענקי השוק.

נראה כי "אמנת שירות" חדשה בשוק הפורמולות, תחייב גם חברות ותיקות בשוק להתאים את עצמן להצעות הערך החדשות של המתחרות בשוק, ולספק שירותים מורחבים ואולי אפילו כאלו המותאמים אישית.

הצלחתה של Bobbie היא כנראה רק הסנונית בשוק מוצרי התינוקות, ולא אתפלא לראות מודלים דומים צצים גם בתחומי ההחתלה, תוספי התזונה והטיפוח לתינוקות, וגם לאימהות.

8 צפיות0 תגובות
bottom of page