top of page

רגע של תובנה על מה זה להיות יזם

בעבודה שלנו בתהליכים של פיצוח מנועי צמיחה חדשים, יש מסר שאנחנו חוזרים עליו לא פעם, ומסייע לגרום ליזמים פנימיים להבין מה ההבדל בין להיות ממציא לבין יזם, וכשמדובר במנועי צמיחה, הם חייבים לקחת בחשבון משימות יותר קשות ממה שרגילים אליו. הנה התובנה המזוקקת שלנו...




כשאתה מתחיל מיזם חדש, זה כמו לפתור חידה גדולה. יש המון דברים שצריך לחשוב עליהם - ספקים, שותפים, לקוחות, טכנולוגיה, מקום, אנשים, שם, כסף, ועוד. זה קל להתבלבל ולשכוח מה הכי חשוב, אבל אתה חייב להתמקד בדברים הקשים במיוחד כדי להתקדם.

אתה יכול להסתבך בפרטים קטנים, כמו לשנות את הלוגו שלך, להוסיף ספקים, או אפילו להתווכח עם המחלקה המשפטית שלך על תנאי השירות. יש המון דברים שאתה צריך לעשות כדי להפעיל מיזם חדש. אבל אם אתה רק עושה את הדברים הקלים, זה לא יספיק. אתה חייב לעשות גם את הדברים הקשים שמביאים שינוי אמיתי.

אם המיזם שלך לא משנה דבר, הוא לא יצליח.


לפעמים אנחנו מתמקדים בדברים הקלים כי הם מוכרים לנו וקל להשיג אותם. זה כמו להתחמק מהקשה.

זה חשוב לזכור, שהדבר היקר ביותר במיזם הוא לא בהכרח הקשה ביותר. אם אתה יכול להוציא את העבודה למישהו שיודע איך לעשות את זה טוב, זה יכול להיות יקר אבל לא קשה. לדוגמה, אתה לא צריך להקים שרת דואר אלקטרוני שלך, אתה יכול פשוט לשכור אחד. או אם אתה רוצה להפוך למוציא לאור של ספרים, דברים כמו הדפסה, כתיבה, קופירייט ועבודה משפטית יכולים להראות מפחידים, אבל יש אנשים שזה מה שהם עושים, והם ישמחו לעזור לך.



בשורה התחתונה והנה המסר הכי חשוב - האתגר האמיתי הוא למשוך לקוחות.

האם אתה יכול למשוך מספיק לקוחות שמוכנים לשלם עבור המוצר או השירות שלך, וגם לקדם אותו לאחרים?

אם הלקוחות שלך מקדמים את המיזם שלך ומביאים עוד לקוחות, והכסף שאתה מרוויח מהלקוחות האלה גדול מהכסף שאתה מוציא, אז המיזם שלך שווה משהו. כל דקה שיזם לא מתמקד בשאלה החשובה הזו של משיכת לקוחות, היא בזבוז זמן קריטי.

בכל תכנית חדשנות ובנייה של מנועי צמיחה אנחנו מכניסים פנימה משימות מהסוגים הקשים הללו, כדי לייצר פיבוטים מהירים יותר ומיזמים עם ערך גבוה.

6 צפיות0 תגובות
bottom of page