top of page

משבשים את שרשרת הערך: פיצוח של מנוע צמיחה שיכולים להיות עיוורים לו לחלוטין

בעולם העסקים הדינמי, אנחנו כל הזמן מחפשים נוסחאות חדשות שיביאו לנו יתרון משמעותי על מתחרים ואת היכולת להוביל שוק. אחד התחומים החזקים ביותר שלא מעט מתעלמים מהם לחדשנות הוא שרשרת הערך. תנסו לחשוב איך אפשר ע"י הגדרה מחדש של כל הפעילויות שמספקות ערך ללקוחות וסידור מחדש של יחסי הכוחות והשחקנים בשרשרת הערך אתם יכולים לפתח הזדמנויות צמיחה. הנה כמה דוגמאות שכולם מכירים אבל לא בטוח שהיא הסתכלנו עליהם מהזווית של שרשרת הערך, וברור לגמרי שהם שינו תעשיות והביאו עמדת הובלה לחברות שיישמו אותן.




נטפליקס: מאסטרינג של אינטגרציה אנכית נטפליקס, ענקית הסטרימינג שכולנו מכירים ואוהבים, התחילה את דרכה בתור שירות השכרת DVD צנוע. החברה פעלה בתור שחקן הפצה בשרשרת הערך, אבל ההופעה של טכנולוגיית הסטרימינג הביאה איתה הזדמנות פז. נטפליקס ניצלה את ההזדמנות, עברה מהשכרת DVD לסטרימינג מקוון, ובזה התקדמה במעלה שרשרת הערך. אבל החברה לא עצרה שם. היא לקחה עוד קפיצה נועזת לתחום הפקת התוכן, ויצרה שפע של סדרות וסרטים מקוריים. האינטגרציה האנכית הזו לא רק נותנת לנטפליקס שליטה רבה יותר על התוכן שלה, אלא גם מבדלת אותה משירותי סטרימינג אחרים. (שהתחילו ללכת לשם גם הם – אמזון, אפל) – מה שחשוב הוא לא האם אתה מקורי- אלא האם זה יוצר הובלה וגידול!

פייסבוק: הרחבת אופקים דרך אינטגרציה אופקית פייסבוק, ענקית המדיה החברתית, חיזקה בעקביות את המעמד שלה בשרשרת הערך דרך רכישות אסטרטגיות. על ידי רכישת אינסטגרם ו-וואטסאפ, פייסבוק הרחיבה את בסיס המשתמשים שלה, שיפרה את יכולות איסוף הנתונים שלה וצמצמה את התחרות. זאת אינטגרציה אופקית בשרשרת הערך שאפשרה לפייסבוק לבסס את הדומיננטיות שלה בנוף המדיה החברתית.

Dell: הגדרה מחדש של שרשרת הערך דל, יצרנית המחשבים האישיים הידועה, שיבשה את התעשייה בכך שדמיינה מחדש את שרשרת הערך שלה. במקום ללכת בדרך המסורתית של מכירה דרך קמעונאים, דל בחרה למכור ישירות לצרכנים. מודל זה של פנייה ישירה לצרכן ביטל את שולי הרווח של הקמעונאי, ואפשר לדל להציע מחירים תחרותיים. יותר מזה, היא סיפקה לדל תובנות חשובות לגבי צורכי הלקוחות, שהובילו לשיפור פיתוח המוצרים. (טסלה מראש בחרה בתצורה הזאת)

Uber: יוצרים שרשראות ערך חדשות

אובר, חלוצת שיתוף הנסיעות, יצרה שרשרת ערך חדשה לחלוטין, ושיבשה את תעשיית המוניות המסורתית. לפני אובר, לתעשיית המוניות הייתה שרשרת ערך פשוטה שכללה נהגים, משגרים וחברות מוניות. הפלטפורמה החדשנית של אובר חיברה בין נהגים ישירות לנוסעים, וביטלה את הצורך במוקדנים ובחברות מוניות מסורתיות.


מעורבות בשרשרת הערך שלך הדוגמאות האלה מספרות איך שיבוש שרשרת הערך יכול להוביל לצמיחה עסקית משמעותית. אבל, זאת לא אסטרטגיה אחת שמתאימה לכולם. זה דורש הבנה עמוקה של יכולות החברה שלך, התעשייה שלך והלקוחות שלך. בגלל זה, כשאנחנו חושבים על שינוי מהסוגים האלה הנה כמה שאלות להתחלה:

א. אילו חלקים בשרשרת הערך שלך יכולים להפיק תועלת מאינטגרציה אנכית או אופקית? ב. האם יש הזדמנויות להגדיר מחדש את שרשרת הערך שלך ליעילות רבה יותר או ערך ללקוח? ג. האם החברה שלך יכולה ליצור שרשרת ערך חדשה, בתוך התעשייה הקיימת שלך או בתעשייה חדשה?


לקחת צעד קדימה ולדמיין חדשנות בשרשרת הערך היא אסטרטגיה עוצמתית לצמיחה עסקית. חברות שמשבשות בהצלחה את שרשראות הערך שלהן יכולות להשיג יתרון תחרותי, לשפר את נאמנות הלקוחות ולהניע צמיחה משמעותית.. זה יכול להיות המפתח לפריצת הדרך הבאה שלך. רוצים לשמוע על קונספט "פיצוח שרשרת הערך" שלנו? דברו איתנו


36 צפיות0 תגובות
bottom of page