top of page

כמה מילים על החשיבות של רעיונות

רובנו מכירים את הסצנה האייקונית מ"המטריקס" שבה ניאו, בגילומו של קיאנו ריבס האגדי, מקבל את הזדמנות הבחירה בין גלולה אדומה לגלולה כחולה מהדמות של לורנס פישבורן, מורפיאוס. הרגע המכונן הזה בסרט הוא לא רק על הגלולות; מדובר בבחירה. תאמינו או לא, אבל הסצנה הזאת מביאה יופי של דימוי לעולם של יצירתיות וחדשנות.



מיתוס "הרעיון הטוב"

הנה תפיסה לגבי צמיחה - החלק המאתגר ביותר הוא לחשוב על רעיונות טובים. אבל זה רחוק מהאמת. עכשיו, שיש לנו בינה מלאכותית ותבניות, להמציא רעינות טובים כבר הרבה יותר קל. תבקשו מ chatGPT עשר אופציות למנוע צמיחה, מוצר חדש, או שירות מהפכני, או שש עשרה דרכים לערוך מסיבת הפתעה, ותשמחו לגלות עד כמה הן שימושיות. תבקשו מ-Dreamstudio או Kittl כמה עיצובי לוגואים, ותקבלו את אותה תוצאה.


האתגר האמיתי: בחירה

האתגר האמיתי הוא לא יצירה של הרעיונות (הוא מעולם לא היה...); זאת ההבחנה והחדות לזקק את הנכון. בדיוק כמו ניאו ב"מטריקס", הכוח טמון בבחירה. זה על האומץ לבחור רעיון ואת הנחישות להביא אותו לחיים. כאן מסתתרת היצירתיות אמיתית - בהבחנה.

הבחנה חדה היא כמו ניווט במבוך. ישנם הרבה שבילים, אבל רק אחד מוביל ליציאה. היכולת להבחין בדרך הנכונה, ברעיון הנכון, זה מה שמפריד בין היצירתי האמיתי לבין ההמון. זה לא קשור לכמות הרעיונות, אלא לאיכות הבחירה. שימו לב כמה פעמים שמעתם את המשפט "עכשיו צריך להתמקד..."

האמירה "אין לי רעיונות טובים" היא כיסוי. זה תירוץ שמסתיר את הבעיה האמיתית - הפחד לבחור. הפחד להתחייב לרעיון ולראות אותו מתממש. צריך רק לא לשכוח, שכל חידוש גדול, כל יצירת מופת, היו פעם רק רעיון שלמישהו היה האומץ לבחור.


בפעם הבאה שאתם מוצאים את עצמכם מוצפים בים של רעיונות, תזכרו את ניאו ואת הגלולה האדומה.

במילים של מורפיאוס, "אני יכול רק להראות לך את הדלת. אתה זה שצריך לעבור את זה".

3 צפיות0 תגובות
bottom of page