top of page

מתקרבים קדימה: איך ההתרחבות של זום ב-2023 מציבה רף לחדשנות אסטרטגית

בנוף דיגיטלי שמשתנה בלי הפסקה, חברות חייבות להישאר זריזות וחדשניות כדי לשמור על היתרון התחרותי שלהן. זום, ענקית שיחות הוועידה בווידאו, הוכיחה את השליטה בחדשנות אסטרטגית והתרחבות בשנת 2023. ההשראה שלנו היא מהבנה של צעדי צמיחה שזום לוקחת כדי למצב את עצמה כשחקן במרכז הפרודוקטיביות.


פתרון מקיף לסביבת עבודה המסע של זום התחיל בתור כלי בסיסי לשיחות ועידה בווידאו, אבל מאז התפתח לפתרון מקיף של חללי עבודה. על-ידי שילוב של צ'אט, שיתוף משימות וקבצים בפלטפורמה שלהם, הם יצרו מוקד מרכזי שבו צוותים יכולים לשתף פעולה ולתקשר. זה מהלך, שלא נועד רק לספק נוחות למשתמשים אלא גם להגביר את מעורבות המשתמשים ואת הנעילה לפלטפורמה שלהם. זה שינוי אסטרטגי, שמדגיש את ההבנה של זום לגבי החשיבות של שיתוף פעולה חלק ויעיל במקום העבודה הדיגיטלי.

התרחבות לשירותי יומן ודואר זום לא הסתפקה בלהיות פתרון חללי עבודה מקיף. הם יצאו לטריטוריות חדשות עם הרחבת השירותים בעזרת פונקציות לוח שנה ודואר. כאן יש הבנה שכדי להיות "הרגל" זום חייבת להיות לחלק בלתי נפרד מזרימת העבודה היומיומית של אנשי המקצוע. דרך שילוב של השירותים האלה, זום שואפת להפוך לפלטפורמה המועדפת על אנשי מקצוע לניהול העבודה והתקשורת שלהם.


ההסתערות של זום על חומרה עם טלפונים של זום מהלך אסטרטגי נוסף של זום הוא ההתרחבות שלהם לחומרה עם טלפונים של זום. באמצעות שיתוף פעולה עם יצרני חומרה מובילים, הם יצרו קטגוריה חדשה של התקנים שמשתלבים בצורה חלקה עם התוכנה שלהם. החידוש הזה מציע חוויית משתמש משופרת, מכיוון שמשתמשים יכולים לגשת לשירותי זום באמצעות חומרה ייעודית. הכניסה של זום לתחום החומרה מדגימה את היכולת להכנס לתפקידים נוספים בשרשרת הערך.

איך עושים מזה כסף הפרטים לא נחשפו לגמרי, אבל סביר להניח שהם יפעלו במודל דומה לאסטרטגיה הנוכחית שלהם. זום פועלת במודל של freemium, עם שירותים בסיסיים שמוצעים בחינם, בזמן שתכונות ויכולות מתקדמות יותר זמינות בתשלום. המודל היה מוצלח עבור זום בעבר, והם צפויים להמשיך באסטרטגיה הזאת עבור השירותים החדשים שלהם. גישת ה freemium היא תבנית שהמטרה שלה ללכוד כמויות אדירות של משתמשים ומידע על הרגלי שימוש שיעזור להמיר אותם אחר כך ללקחות משלמים. ההתרחבות של זום ב-2023 היא דוגמא נפלאה לגישה של חדשנות אסטרטגית. הם משחקים על שלוש החוגות:

  1. החוגה האנושית (שינוי התנהגות)

  2. חוגת שרשרת הערך (תפקידים חדשים במקום העבודה שהם לוקחים על עצמם)

  3. חוגת מודל עסקי עם אלמנטים של יצרן חומרה.

המהלכים המחושבים שלהם למצב את עצמם ככלי חיוני במקום העבודה הדיגיטלי מדגימים את היכולת להסתגל ולחדש בסביבה שמשתנה בקצב מהיר. בתור מנהלים, חשוב לנו להבין את האסטרטגיה מאחורי המהלכים הללו.

זום לא רק מרחיבה שירותים, אלא גם ממצבת את עצמה אסטרטגית כחלק אינטגרלי ממקום העבודה הדיגיטלי. המטרה: להגביר את מעורבות המשתמשים ואת הדביקות לפלטפורמה שלהם כדי להוביל להגדלת ההכנסות בטווח הארוך. מה המשחק הבא שלכם?

60 צפיות0 תגובות
bottom of page