top of page

אתה בטוח בזה לחלוטין? הפרדוקס שהוא אתה - וודאות ונחרצות מול דיוק וחדות בעולם העסקי.

תדמיין את זה: אתה נמצא בוויכוח סוער בחדר הישיבות, עומד על שלך בביטחון בלתי מעורער. אבל מה אם אתה טועה? בקצב המסחרר בעולם העסקים של היום, להיות נחרץ ו "אף פעם לא בספק" נראה לא פעם חשוב יותר מאשר להיות צודק. אנחנו מכורים לדעות חזקות ולעקביות בלתי מעורערת, גם כשמידע חדש מאתגר את האמונות שלנו. ראיתי את זה כל כך הרבה פעמים עם מנהלים בישראל (כנראה שהצבא עושה משהו לקצינים)


מצד שני, יש דיוק וחדות: המודעות לזה, שאנחנו מחכימים עם כל עובדה מוכחת שאנחנו מגלים, ושאין ברירה, אלא לוותר על רעיונות שהתגלו בתור מופרכים (מה לעשות, חייבים לשחרר). תחשוב על תהליך מחקר שוק בתור מסע, לא בתור מערכת כללים קשיחה. התאמת נקודת המבט שלך היא בעצם, חוזקה, לא חולשה.


מכיר את הסיפור של בלקברי, פעם מובילה עולמית בתעשיית הסמארטפונים. BlackBerry היו כל כך בטוחים בהצלחה שלהם עם טלפוני מקלדת ה- QWERTY שלהם, שהם לא הצליחו לזהות את הפוטנציאל של טלפונים חכמים עם מסך מגע. אפל וסמסונג, לעומתם, אימצו את הטכנולוגיה החדשה והפכו מהר מאוד לשחקניות דומיננטיות בשוק, מה שהשאיר את בלקברי מתקשה להדביק את הפער.


אז למה נראה שהאינסטינקטים שלנו הם להעדיף ודאות על דיוק בעולם העסקי? בפעם הבאה, רגע לפני הקפיצה ל "ללא ספק" – תנסה לאמץ דיוק וחדות - זה יכול להיות המפתח למימוש הפוטנציאל האמיתי שלך בתור מנהל יזמי ומוביל.

כמו שאמר פעם צ'ארלס דרווין האייקוני, "לא החזק ביותר מבין המינים שורד, וגם לא האינטליגנטי ביותר, אלא זה שמגיב בצורה הטובה ביותר לשינויים".


25 צפיות0 תגובות
bottom of page