top of page

הרוטב הסודי של מקסום התשואה

אז תתאר לעצמך שאתה מנהיג, ואתה משקיע בחדשנות.

אבל רגע, אתה מפיק את המקסימום מפורטפוליו החדשנות שלך? זאת שאלה מעוררת, לא?

בואו נצלול לתוך, מה שאנחנו קוראים לו - הרוטב הסודי של מקסום התשואה.


אתה מבין, כדי באמת לקצור את הפירות, חייבים להשלים עם איזושהי אמת חיונית: יש פרויקטים, שמיועדים להיכשל. אבל זה בסדר גמור! כל הסוד הוא כישלון/נפילה מהירים וזולים. (שזה בדיוק ההפך הגמור מהטבע האנושי...) זה אומר לפקוח עיניים של נשר על סימני הנפט המוקדמים האלה, שממש חושפים אם פרויקט ממריא או צונח.


עכשיו, בוא נדבר על הסוד השמור ביותר של מנהלים ומנהיגים מצליחים: הם הצליחו לייצר פורטפוליו חדשנות שמנוהל כמו משפך משומן היטב. הם מפזרים הרבה הימורים קטנים, ודוחפים צוותים לבחון את הרעיונות שלהם בעולם האמיתי. ככל שהזמן מתקדם, הם יכולים לבחור את המנצחים ולשים בצד את השאר. אבל איך יודעים מתי למשוך את התקע? (באנגלית זה נשמע טוב יותר😊)


אז הנה ארבעה סימני הנפט שמראים שצריך לתת לרעיון למות:


חוסר רלוונטיות: האם המוצר או השירות שלך מעורר שמחה בלב של אנשים שאתה קורא להם לקוחות? אם הצוות שלך לא מוצא הצעת ערך מהדהדת בקול רם וברור, זה הזמן לנופף לשלום לרעיון הזה.


חוסר ישימות: סיכונים טכניים מטילים צל על הפרויקט שלך? אם אתה לא יכול לפתח את המוצר או השירות (ואין לך את השותפים הנכונים), הגיע הזמן להיפרד.


חוסר כדאיות: האם אתה מקבל ערך ששווה לך אסטרטגית? תזכור, אפשר לייצר מוצרים שאנשים אוהבים, אבל אם מפסידים כסף תוך כדי, או לא מצליחים למצוא רווח משמעותי אחר - הגיע הזמן לשחרר את הרעיון הזה.


חוסר יכולת התפתחות: החברה שלך יכולה לייצר גידול משמעותי של המוצר או השירות? לפצח צורך של לקוח לא שווה או דומה לפענוח שוק. אם קנה המידה והיכולת לגדול הם החולשה, הגיע הזמן להרוג את הרעיון הזה.


אולי שמעת על מיתוס ה-Lean Startup ,שכל רעיון יכול לייצר פיבוט להצלחה.

אבל זה לא תמיד נכון. לפעמים, צריך להניח לרעיונות (גם הם צריכים לנוח).

מה שכן - שיטת Lean Startup כן מציעה שיטה לחשוף את הרעיונות שאפשר לקחת לסקייל (לגידול משמעותי) ואת הרעיונות שעדיף להרוג. וכך, חבר יקר, אתה מבטיח שפורטפוליו החדשנות שלך יחזיר תשואה גבוהה יותר.


17 צפיות0 תגובות
bottom of page