top of page

חוגה אחת, אלמנט אנושי: זה מתחת לאף של הצמיחה הבאה שלך

תנסו לדמיין חוגה על סקאלה, כמו של כספת. כזאת, שמחכה שיסובבו אותה. כל חריץ נוסף הוא פוטנציאל לצמיחה, וכשהוא מיוצב בדיוק כמו שצריך, אתם מקבלים את העוצמה של מנוע צמיחה . הרעיון הפשוט הזה הוא בבסיס המהות של "גישת שלוש החוגות" שלנו ב modelZ - מתודולוגיה שחידדנו במשך השנים , שהפכה גישת עבודה של פרויקטי צמיחה.


החוגה האנושית, למרות שהיא רק אחת מהשלוש, משחקת תפקיד מרכזי – הקשר בין הובלה של מותג בשוק להשפעה על אנשים (לקוחות, משתמשים). אנחנו מסתכלים על 3 מטריקות של השפעה:

א. התנהגות: איך מייצרים נורמות חדשות, ומשנים את הפעולות וההחלטות היומיומיות שלנו. ב. העדפות: מעבר לסיפוק הרצונות, איך משתנות ההעדפות של אנשים באופן עמוק, מעבר למוצר או שירות ג. מסע (לקוח): האם אנחנו משנים את המסע – באורכו, בשינוי התחנות, חיבור שלו למסעות אחרים.

נגיד את זה כבר עכשיו

  • אם לא השפעתם באף אחת מהמטריקות האלה – לא סובבתם את החוגה בכלל. זה לא אומר שאין לכם מוצר או שירות איכותי וטוב. זה אומר שלא יצרתם הובלה בשוק.

  • אל תפלו למלכודת של" זה רק נכון ל- B2C...".כל עוד אנשים הם מקבלי החלטות, החוגה האנושית רלוונטית לכל תעשייה

הנה 3 דוגמאות, שכולנו מכירים, שכל אחת מספרת את סיפור החוגה מזווית אחרת


שינוי התנהגותי ושיבוש שווקים - Uber

אובר, יותר מסתם פלטפורמת נסיעות, יצרה מהפכה בתחבורה והובילה לשינוי טקטוני בנוף התחרותי של תעשיית התחבורה.

  • סיפוק מיידי: אובר חזל"שה את ההמתנה בפינות רחוב. תחבורה הפכה לשירות לפי דרישה, שינתה את רמות הסבלנות שלנו ועיצבה מחדש את רמת הציפיות של תעשייה.

  • העצמה: הפלטפורמה שלהם נתנה להרבה אנשים את החופש לעבוד בתנאים שלהם, ושינתה תבניות תעסוקה מסורתיות.

  • הגדרה מחדש של אמון: אמון בזרים עם בטחון הפך לנורמה, ושינה את הגבולות שלנו.(גם אם זה לא "נהג המונית")

שאלה למחשבה: איפה נוכל לשנות ההתנהגות שללקוחות קיימים/פוטנציאליים כדי לשבש את התעשייה שלנו?


מסגור מחדש של העדפות משקפיים ודינמיקת שוק - Warby Parker

וורבי פארקר לא רק מוכרת משקפיים; הם עיצבו מחדש את האופן שבו אנשים תופסים וקונים משקפיים, מה שהוביל להגדרה מחדש של הדינמיקה בשוק. הם הצליחו לשבור קבעונות שקשורים להעדפות של אנשים לגבי משקפיים איכותיות ומעוצבות.

  • דמוקרטיזציה של יוקרה: איכות גבוהה כבר לא אומרת מחירים גבוהים, הפתרון שלהם שינה את תפיסות הערך שהתקבעו בתעשייה – אפשר לקבל משקפיים יוקרתיות במחיר שווה לכל כיס.

  • קניות נוחות: בזכות "ערכת המדידה והניסוי" של המשקפיים שלהם בבית הלקוח - הנוחות של לנסות 5 זוגות אפשריים בבית שברה את הקשר בין מדיה לחנות.

  • תקשור ישיר: הגישה הישירה שלהם מטפחת קשרי מותג עמוקים יותר, ומשנה את דינמיקת הנאמנות שלנו.

שאלה למחשבה: איך המותג שלנו יכול להגדיר מחדש את ההעדפות של אנשים, עד כדי שנפלח את השוק מחדש?


שינוי מסע לקוח במסחר האלקטרוני וקביעת סטנדרטים חדשים - Amazon

אמזון הצליחה להנדס מסע לקוח באופן שונה לחלוטין, עד כדי שחיקו אותה בלי סוף, מה שבפועל יצר סטנדרט חדש למסחר אלקטרוני. הנה שלושה מסעות לקוח שאמזון טיפלה בהם במסגרת מסע הקנייה הכולל.

  • קיצור המסע: התשלום הרב-שלבי הפך להיסטוריה עתיקה, שינה את סף הסבלנות שלנו וקבע סטנדרט חדש בתעשייה – 5 צעדים הפכו לאחד – One Click Buy

  • מגע אישי: המלצות מותאמות אישית שינו את מסע החקר של הלקוח לגבי המוצר הנכון, והעלו את הציפיות לקראת נקודת הסיום.

  • שקיפות מסע: מעקב בזמן אמת על משלוחים עיצב מחדש את הציפיות לגבי מסע האספקה והשירות.

שאלה למחשבה: איך נוכל לייצר מסע לקוח, שיגדיר סטנדרט חדש בתעשייה?


דרך נקודת המבט של "גישת שלוש החוגות", אפשר לראות איך מותגים כמו אובר, וורבי פארקר ואמזון הפכו ליותר מעסקים. הם מובילים, מציתים שינויים בהתנהגות, בהעדפות ובמסעות לקוח. בתור מוביל.ת צמיחה בארגון, לאן תוכלו למנף את התובנות האלה כדי להביא את גל הצמיחה הבא?

4 צפיות0 תגובות
bottom of page