top of page

את האסטרטגית. לא פחות. מנהלת ההון האנושי שחייבת להביא הרצאה מבריקה ל- 2023

ספטמבר 2022. זה הזמן הכי לחוץ בשנה. הרבעון השלישי או הרביעי כבר כאן (תלוי בחברה שאת עובדת בה) ותכניות העבודה, המעבר על היעדים של 2023 והתקציבים כבר בדיונים קדחתניים. אני מכיר לא מעט מנהלות משאבי אנוש והון אנושי משמונה השנים שלי ב modelZ, ולא פעם יצא לנו לעבוד יחד צמוד בכל מה שקשור לצמיחה וחדשנות עסקית.



אני קורא להן "האסטרטגיות"

הן מובילות בהנהלה ומחוברות ליעדי הצמיחה והחדשנות של הארגון ומבינות שכדי להניע צמיחה לא שגרתית, חייבים לרתום את המנהלים בדרגי הביניים, ביחידות העסקיות , בחטיבות ובמחלקות.

לקראת הפוסט הזה ישבתי לקפה עם אחת המובילות שבהן, מארגון גדול של כמה אלפי עובדים, מוכר היטב בישראל וניסיתי לפצח חידה מעניינת: "מה המדד להצלחה של הרצאת תוכן לקהל מנהלים בארגון שלך?"

אני חייב להודות שלתשובה שלה לא בדיוק התכוננתי. זה מעניין לשאול לפעמים על מקומות שנראים שחוקים ומוכרים, ואז...הופה, הפתעה.


עוד רגע אני אחזור לתשובה שלה, אבל את הרי מנוסה מספיק ויודעת שרוב מכריע של התכנים ההשראתיים שמביאים למנהלים בארגון, לא מצליחים להביא אימפקט ולהדבק לעשייה משמעותית (מדברים על 10% מהתוכן, שאנשים מצליחים "לצרוב" לתודעה או להרגלים שלהם). אז מסתבר שהתופעה רק מחמירה ברגע שמגיעים לתכנים בתחומים של אסטרטגיה וחדשנות העסקית.

אז מה היתה התשובה של "האסטרטגית"?

"המדד שלי להצלחה של תוכן משמעותי הוא: אם התוכן שהבאתי הצליח לשנות את הלו"ז של 30% ויותר מהמנהלים בחדר, ובגללו הם פינו 10 דקות עד שעה לקיים שיחה, דיון עם הצוות, חלקו תובנה, קבעו פגישה בנושא להמשך השבוע – הצלחתי ובגדול."

זה היה מדהים בעיני- כל כך פשוט וקל לבדוק שבוע אחרי ההרצאה. 'איך זה שאני לא חשבתי על זה והצעתי ללקוחות שלנו להשתמש במדד הזה?'

"המתכון שגיליתי שעובד" היא אמרה "מרצה שהוא practitioner (מנוסה בעשייה), שיטה עם כלי נגיש שאפשר לתרגל בהרצאה, ואיזושהי אינטראקציה עם הקהל – תרגיל או משהו דומה"



אם גם את מ"האסטרטגיות" האלה, שמחפשת להוביל את השינוי הזה, אז זה בדיוק מה שאנחנו עושים במודל זי.

אני רוצה להכיר לך את שיטת החדשנות העסקית (BMP (business model patterning, הגישה הבינלאומית, שהחברות המובילות בעולם (גוגל, אמזון, מייקרוסופט) משתמשות בה באופן קבוע כדי להתחדש כל הזמן, שאיתה יכול כל אחד לפרק ולהרכיב מחדש מודלים עסקיים מתעשיות שונות. אנחנו מיישמים את BMP כבר שמונה שנים עם נסיון של 350 פרויקטים של חדשנות וצמיחה עסקית עם חברות כמו סימנס, קימברלי קלארק, דיפלומט, מימון ישיר, סייברארק ואלביט– אנחנו יודעים מה מנהלים עסוקים צריכים.


אני רוצה שתדמייני את ההרצאה האסטרטגית של 2023 לצמיחה – רואה את החדות? את המשחוק והדרמה שתהיינה בחדר? אז זה יהיה יותר מזה. אני מתחייב לך, שהפעם מי שיובילו בזמן ההרצאה ויחייכו אלייך בהבנה שהפעם הפתעת הם המנהלים הכי ביקורתיים וסקפטיים.


אם את רוצה להביא בשורה של חשיבה עסקית חדשה לקראת 2023 בהרצאת תוכן ברמה בינלאומית, שהיא ממש אפשרית בתקציב שלך, תלחצי כאן למטה על הקישור כדי ליצור איתנו קשר, ותקבלי סרטון שימחיש לך איך אנחנו מייצרים עניין גם למנהלים המשועממים ביותר.


11 צפיות0 תגובות
bottom of page